آکواریوم های گیاهی (Plant) نانو:

با توجه به تغییرات زیاد در سبک زندگی شهری و محدودیت فضا در آپارتمان ها آکواریوم های نانو (اکواریوم هایی با ابعاد کوچک) توجه بسیاری از علاقمندان را به خود جلب کرده اند. برای داشتن یک اکواریوم گیاهی سالم و زیبا وجود یک اکوسیستم ضروری میباشد به طوری که گیاهان و ماهی ها نیازهای یکدیگر را برآورده کنند و در یک تعادل باشند. ماهیها کود مورد نیاز گیاهان را تولید میکنند و گیاهان فیلتراسیون آب مورد نیاز ماهی ها را به عهده دارند.

در اکواریوم های نانو بهتر است از میزان نور و کربن دی اکسید کمتری استفاده شود و نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به آکواریوم های بزرگتر میباشند. همانگونه که از نام این آکواریوم ها قابل درک است عموما دارای حجم آبی کمتر از 50 لیتر میباشند که آنها را برای نگهداری از ماهیهای کوچک، میگوها و حلزون ها مناسب ساخته است. با توجه به حجم کوچک این آکواریوم ها لوازم مورد نیاز آنها نیز در سالهای گذشته تولید شده اند. به عنوان مثال میتوان به فیلترهای هنگان (Hang-On Filters) که برای آکواریوم های نانو مناسب میباشند، سیستم های کربن دی اکسید با حجم کم و نورهای LED که راه اندازی این اکواریوم ها را ساده تر ساخته اند، اشاره کرد.

استفاده از سیستم کربن دی اکسید در تانک های نانو ضروری نمیباشد و امکان تامین کربن دی اکسید لازم توسط قرص، اسپری و یا محلول های کربن مایع با توجه به حجم کم آکواریوم های نانو امکانپذیر است. برای داشتن یک اکواریوم نانو خوب علاوه بر انتخاب لوازم مناسب انتخاب گیاهان نیز دارای اهمیت زیادی میباشند و نیازمند داشتن تجربه کافی و یا مشورت با افراد متخصص میباشد. نوع گیاهانی که انتخاب میکنید با توجه به ابعاد تانک، امکانات موجود و توقع شما ازآکواریوم خود تعیین میشود.

وجود میگوها در آکواریوم های نانو ضروری است، زیرا گیاه خوار هستند و از جلبک ها تغذیه می کنند. معمولاً بیشترین مشکلات آکواریوم مربوط به رشد بی رویه جلبک ها و آسیب آن ها به محیط آکواریوم است، بنابراین وجود میگوهای مناسب در آکواریوم میتواند یک عامل بسیار کارآمد علیه جلبک های مزاحم باشد. از جمله میگوهای جلبک خوار میتوان به میگوی آمانو و پینوکیو اشاره کرد.

اگر قصد راه اندازی یک آکواریوم نانو را دارید از تجربیات همکاران ما در فروشگاه های چشم انداز آبی استفاده کنید. برای مشاهده سایر میگو ها و گیاهان از بخش گالری در وب سایت ما دیدن کنید.

https://www.aquacaspi.com

مهدی ذوالقدر

expand_less