چرا گیاهان من خراب شده اند ؟ چرا رشد خوبی ندارند ؟

این سوالی است که در جوامع اجتماعی در مورد آکواریوم گیاهی موضوع بحث است و بسیاری از کاربران آکواریوم های گیاهی با این مشکل دست به گریبان هستند .

ما در اینجا با مثالی ساده سعی در توضیح این مشکل مینماییم تا برای کاربران این مشکل برطرف شود

گیاهان زیر آب را به باغچه ای در حیاط شما تشبیه میکنیم . فرض کنید باغچه ای در حیاط دارید و میخواهید درخت و گل را پرورش دهید . به جای خاک مناسب برای گیاهان خود در باغچه مصالح ساختمانی استفاده شده و یا خاک نامناسبی قرار دهید و یا حیاط خود را مسقف کنید و نوری به گیاهانتان نرسد  آبیاری را متوقف کنید و یا کاهش دهید . گیاهانی که مناسب آب هوای محل زندگی شما نیستند بکارید و یا گیاهانی که با هم همخوانی نداشته باشند کنار یکدیگر بکارید  .آیا با این شرایط گیاهانی شاداب و سرحال خواهید داشت ؟؟

حال به آکواریوم گیاهی خود میپردازیم . آیا بدون دی اکسید کربن آکواریوم شما میتواند فتوسنتز کند ؟ آیا بدون مواد مغذی و بستری مناسب میتواند رشد خوبی داشته باشد ؟ آیا صرفا داشتن یک نور برای روشنایی کافی است و  مواد مفیدی که باید توسط نور به گیاهان شما برسند توسط هر نوری تامین میشوند ؟

دوستان عزیز شما با راه اندازی یک آکواریوم گیاهی اقدام به راه اندازی یک محیط طبیعی مینمایید پس تعادل شرط اصلی و اساسی  موفقیت در یک آکواریوم گیاهی است .

بنا به همین اصول کارشناسان ما سعی در مشاوره به بهترین روش ممکن مینمایند و صرفا شروع این فرایند مهم نیست و نگهداری و پایداری آکواریوم گیاهی مسله ای مهم است .

هر زمان که به تانک خود نگاه انداختید این سوال را در ذهن خود بیاورید که آیا شرایط تانک من یک شرایط عادی است ؟

آیا میزان دی اکسید کربن برای این حجم گیاهان من برای فرایند فتوسنتز کافی است ؟ آیا مواد مغدی برای گیاهان من کافی است ؟ و کود دهی تانک من به میزان مناسب است ؟

همانطور که کمبود مواد مغذی برای یک آکواریوم گیاهی ضرر دارد زیاد بودن مواد مغذی نیز برای یک آکواریوم گیاهی دارای ضرر های فراوانی است .

پس اگر شروع به راه اندازی یک تانک گیاهی نموده اید باید بدانید در این راه علاقه و رسیدگی یکی از شرایط اصلی میباشد تعادل را رعایت کنید .

 

کارشناسان ما در چشم انداز آبی همراه شما هستند تا رسیدن به بهترین نتیجه .

 

 نویسنده:  فواد مشایخی مشاور دیجیتال مارکتینگ

 

expand_less