در مورد دوز مصرف کودهای مایع سوالات بسیار زیادی وجود دارد که ما در ادامه به پاره ای از انها پاسخ خواهیم داد . 

ایا دوز توصیه شده بر روی محصولات قابل اطمینان هستند ؟

بر روی بسته بندی تمام کودهای مایع توضیح مختصری در مورد دوز مصرف نوشته شده که اصولا از یک مینیمم و یک ماکسیمم تبعیت میکند . دوز نوشته شده در اصل دوز تخمینی میباشد که از حالت نرم یک اکواریوم گیاهی پیروی میکند . در اصل حجم گیاه ، نوع گیاه و حجم اب موجود در تانک میزان دوز کود مایع را تعیین میکنند . بعنوان مثال در تانکی که حجم گیاهانی همچون انوبیاس که سرعت رشد بسیار کمی دارند نیاز به کود مایع به مراتب از اکواریومی که دارای حجم زیادی چمن است خواهد بود . بعلاوه دوز کود مایع به مرور زمان باید تغییر داده شود . بعنوان مثال در زمان شروع یک اکواریوم نیاز به کود کمتر میباشد زیرا گیاهان به انداز کافی ریشه ندارند و توان رشد گیاهان کافی نیست و به مرور زمان به افزایش ریشه ها و حجم گیاهان نیاز به کود مایع افزایش میابد و شرکت های تولید کننده بر این مبنا دوزهای متغییری ارایه میکنند . 

برای روشن تر شدن مطلب به بسته بندی کودهای مایع ADA   اشاره میکنیم . دوز پیشنهادی یک اسپری برای هر 20 لیتر اب میباشد که در ادامه امکان استفاده از سه اسپری برای هر 20 لیتر اب نیز امکانپذیر میباشد . 

چه کود مایعی استفاده کنیم ؟ 

همانطور که در مقالات قبلی توصیح داده شده است کودهای مایع به دو دسته تقسیم میشوند. درشت مغذی ها و ریز مغذی ها. در اکواریوم های معمولی که دارای گیاهان کم رشد میباشند استفاده از کود مولتی کافیست که دارای ریز مغذی ها میباشد. در صورت داشتن اکواریوم هایی با حجم بالای چمن و خزه ها استفاده از درشت مغذی ها اجتناب ناپذیر است . اگر مایل به داشتن اکواریومی با حجم گیاه بالا و متراکم هستید حتما از دوز کامل کودهای مایع استفاده کنید . 

ایا کودهای مایع باعث جلبک میشوند ؟ 

از جمله سوالات بسیار متداول این سوال میباشد . در واقع کودهای مایع مانند شمشیر دو سر عمل میکنند کمبود کود مایع و یا اور دوز انها هر دو باعث جلبک خواهد شد . بنابراین توصیه ما استفاده مداوم به میزان مناسب میباشد تا از رشد جلبکها جلوگیری شود .

جهت دیدن برندهای مختلف کودهای مایع و خرید آنها میتوانید به بخش کود مایع در فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید

آکواریوم چشم انداز آبی

expand_less